• Apoteket

    Apoteket

    Apotekets vision är ett liv i hälsa. Vägen dit går genom att erbjuda produkter och tjänster som gör det enklare att må bra. Det var vår utgångspunkt när vi skapade deras nya webbplats.

  • Woo

    Woo är en allians av etablerade och välkända publicister som skapat en plattform för videoannonsering online. En videoannons i Woo visas alltid på internets upplysta gator i kända kvarter, och inte på någon perifer bakgata i nätets utkanter.

  • Just nu i Paris: Världens viktigaste möte

    Få har nog missat att COP21, FN:s klimattoppmöte, har dragit igång i Paris. Ledare från hela världen möts för att samlas kring en juridiskt bindande handlingsplan för klimatet, där huvudfrågan är hur vi ska hålla jordens temperaturökning så långt under 2 grader som möjligt och därmed undvika en global klimatkris. Johan Rockström, professor i miljövetenskap, har kallat mötet vår sista chans att ändra världens kurs från en stundande klimatkatastrof. För att nå de globala målen och klimatmålen uppmanas – och behöver – även företag bidra.

  • IoT > IoT

    IoT > IoT

    Internet of Things (IoT), Uppkopplade tandborstar eller industriell revolution? ”Buzz” eller ”game changer”?

  • Att lösa det unika med standard

    Standardsystem, ett bra sätt att sänka sina kostnader för systemförvaltning? Absolut så länge man inte anpassar och bygger om standardsystemet. Men går det att vara konkurrenskraftig och unik om man anpassar verksamheten efter standardsystemet? Troligtvis inte.