• Windows för frontend-utvecklare

    Windows för frontend-utvecklare

    Den som varit med i IT-branschen de senaste åren har nog lagt märke till att många utvecklare numera sitter med en Mac. Kanske allra tydligast märks detta bland de som bygger frontend på webben.

  • Från talang till konsult

    Våren 2016 var första gången på 5 år som jag inte visste vad som skulle hända i mitt liv. Jag hade inte framtiden säkrad. Under studietiden hade jag alltid vetat vad som skulle ske nästkommande termin och hade inte behövt fundera så mycket på framtiden. Att jag denna gång inte visste vad som skulle hända efter terminen kändes både jobbigt och spännande.

  • Barnens dag på Valtech 2017

    Temat på årets upplaga av Barnens dag var design. En solig lördag i mitten av mars anordnades det årliga Barnens dag på vårt Stockholmskontor. Under tre timmar var det fullt hus med 35 Valtechare och närmare 60 barn i varierande storlekar.

  • Copywriting i digitala projekt - varför det är viktigt

    Copywriting och text hamnar ofta i skymundan när det kommer till digitala projekt. Medan stort fokus läggs på utveckling, UX och i viss mån art direction, slängs copy och text ofta in hastigt och hafsigt med inställningen – just fasen, det ska in lite text här också. Löser ni det tills imorgon – typ 4000 ord om målgruppsorientering?

  • Jobba med Valtechs nya stjärnskott

    Jobba med Valtechs nya stjärnskott

    Förra veckan gick startskottet för vårens upplaga av Valtechs talangprogram. Ett framgångsrikt koncept som nu går in på sitt sjätte år. Under de närmaste tre månaderna kommer totalt 15 talanger inom Tech och UX att utbildas och driva specialutformade projekt för att sedan kliva ut i olika kunduppdrag.

  • Lean UX - med flera kunder samtidigt

    Lean UX - med flera kunder samtidigt

    I det här blogginlägget tänkte vi berätta hur vi jobbar med ständiga förbättringar (Lean UX) i en miljö som hanterar flera kunder parallellt, sett ur en UX-designers perspektiv. Välkommen till Valtech Live, där vi ena veckan arbetar med att nå ut med kritisk samhällsinformation till svenska folket, och veckan efter optimerar ett e-handelsflöde.