Svensk Fastighetsförmedling lanserar spel-app

juni 22, 2017

Nu lanserar Svensk Fastighetsförmedling en ny spel-app. Spelet ”Gissa Priset” går ut på att spelaren gissar slutpriset på ett antal bostäder över hela Sverige.

Genom att använda statistik från sålda bostäder har Svensk Fastighetsförmedling, tillsammans med oss på Valtech, skapat en datadriven gamificationupplevelse där man kan tävla mot sig själv eller utmana sina vänner på Facebook.

För att öka sin pricksäkerhet får spelaren hjälp av visningsbilder och grundläggande fakta om bostaden så som stad, område, kvadratmeterpris och försäljningsår. Efter en testperiod där både mäklare och andra har fått testa lanseras appen nu mot konsumenter.

gissa-priset.png

- Bostadspriser har blivit det nya ”vädret”, det ständiga samtalsämnet bland alla. Speciellt med tanke på den prisutveckling som varit på bostäder de senaste åren. Det har blivit lite av en sport att gissa vad en bostadsrätt eller villa har sålts för. I Svensk Fastighetsförmedlings spel-app kan man, förutom att få en fingervisning om hur den egna bostaden står sig i värde mot andra objekt, tävla mot andra genom att utmana sina vänner att också vara med och spela, säger Johanna Gavefalk, Marknads- och kommunikationschef på Svensk Fastighetsförmedling.

I appen ”Gissa Priset” kan man:

Tävla mot sig själv eller utmana vänner via Facebook

Toppa Gräddhyllan-listan som alla med ”koll på läget” om bostadspriser vill hamna på.

Levla från Hustomte till Husguru via stegen Hemtam, Bostadsbaron och Fastighetsfantom.

Bostadspriser har blivit det nya ”vädret”, det ständiga samtalsämnet bland alla.

- Vi firar 80 år och vill bjuda på något extra. Mer kul kunskap helt enkelt. Våra kunder och medarbetare är viktiga för oss, inte bara när det är dags att sälja eller köpa en bostad. Vänskapen ska räcka länge. Prisutveckling, energiförbrukning, inredning, försäkringar, digitalisering, miljöhänsyn och samhällsengagemang - det finns hur mycket som helst att prata om och dela med sig av. Det märker vi inte minst bland engagemanget bland våra följare i sociala medier, säger Johanna Gavefalk.

- Man vill lära mer och varför inte börja med något av det vi pratar mest om – priset – genom en spel-app? Ingen annan mäklarkedja erbjuder detta och som vanligt gillar vi att vara först ut med det senaste, avslutar Johanna Gavefalk.

Appen heter ”Gissa Priset”. Spelet är gratis och laddas ner snabbt och enkelt från App Store.

Kontakta oss

Let's reinvent the future