Gissa Priset

Bostadsmarknaden – hur pricksäker är du?

Gissa Priset

I appen Gissa Priset kan du gissa slutpriset på villor och bostadsrätter över hela Sverige. Till sin hjälp har du visningsbilder och grundläggande fakta om objekten. Appen är framtagen tillsammans med Svensk Fastighetsförmedling.

Från Hustomte till Husguru 

I Gissa Priset tävlar man mot sig själv och andra och visar att man har skillsen som krävs för att bli nummer ett på Gräddhyllan – topplistan som alla med örnkoll på bostadspriser vill hamna på.

För att trigga spelinstinkten kan man även levla från Hustomte till Husguru via stegen Hemtam, Bostadsbaron och Fastighetsfantom. 

Gulla med sin investering

Tanken med Gissa priset är att rida på Hemnetvågen (där man surfar in mentalt i någon annans hem och inreder med sina drömmar) och på ett enkelt och roligt sätt utmana sig själv och andra på hur bra koll man egentligen har på bostadsmarknaden. Det är också ett sätt att få folk att gulla med sin investering. Här får man svart på vitt hur den egna bostaden i dagsläget står sig i värde mot andra objekt.

Content image

Umgås med varumärket

Ur ett strategiskt perspektiv är det guld värt för Svensk Fastighetsförmedling om de lyckas få sina nuvarande och potentiella kunder att umgås med varumärket på ett positivt och lekfullt manér.

Här har vi även möjlighet att promota olika tjänster och erbjudanden från Svensk Fast som Fri värdering och Läge+ (där man smygstartar försäljningsprocessen).

Alternate Text

Placerar Svensk Fast top of mind

Målet med Gissa Priset för användaren är först och främst en stunds rekreation och få bättre koll på bostadsmarknaden.

För Svensk Fastighetsförmedlings del handlar det om att bjuda på kunskap och att varumärket exponeras i ett personligt och lustfyllt sammanhang. Förhoppningsvis placerar det mäklaren top of mind vid nästa bostadsförsäljning. En lågintensiv branding mellan de långa säljcyklerna, helt enkelt.

Rekrytera en husguru

Dessutom, som en extra bonus, kan Gissa Priset fungera som ett rekryteringsverktyg. Några utvalda spelare som lyckas levla till Husguru (det är brutalt svårt) erbjuds att komma till huvudkontoret på en anställningsintervju.

För Svensk Fastighetsförmedlings del handlar det om att bjuda på kunskap och att varumärket exponeras i ett personligt och lustfyllt sammanhang som förhoppningsvis placerar mäklaren top of mind

Alternate Text

Slider

Enkelt och intuitivt swipar man höger eller vänster och släpper på det gissade priset.

Pil till gissa priset

1

GRÄDDHYLLAN

Här hamnar man om man har koll. Och här vill man stanna. För alltid.

2

BOSTADSFAKTA

De grovhuggna går på ort och kvadratmeterpris. De lite mer fingranulära väger in våningsplan, biarea och försäljningsår.

3

LEVLA

Från Hustomte till Husguru. Ingen vill vara tomte. Alla vill vara guru. Därför fortsätter man att spela.

Content image

Digitalt Partnerskap

Valtech är digital partner till Svensk Fastighetsförmedling. Det betyder att vi dagligen jobbar tätt tillsammans med deras bakomliggande system och utvecklar den digitala upplevelsen för både mäklarna och drömkåksjägarna.

Idén om Gissa Priset kom ursprungligen från teamet på temat: Hur kan vi använda den data som genereras vid olika försäljningar på ett underhållande sätt? Idégenerering är en naturlig del av vårt samarbete och Gissa Priset är bara ett exempel på hur vi jobbar med att utveckla våra kunder.

På gräddhyllan

Appen togs fram av ett team från Valtech där UX, designer, utvecklare och ordvrängare (copywriter) jobbade agilt i nära samarbete med Svensk Fastighetsförmedling. Det finns såklart mycket mer att säga om det här projektet. Så om du har vägarna förbi Kungsholmen och Kungliga Myntverket, berättar vi gärna mer över en kopp kaffe. Appen laddar ni ner här: https://appsto.re/se/NIhyeb.i

Boka ett möte med oss!