Mio

Allt fler väljer att hänga i en digital soffa

Mio

Mio har över 50 års erfarenhet av att möta kunder i butik. På sex månader översatte vi det till ett digitalt möte. Och lotsade möbelhandlaren in på e-handelsarenan.

”Den centrala upplevelsen på webben ska vara lika inspirerande som i butik.” Det var det första Mio sa till oss inför arbetet med deras e-handelsplats. Utmaningen var således att få kunderna att utforska Mios stora sortiment online på ett enkelt, elegant och lekfullt sätt – och därigenom skapa köplust och merförsäljning. Samtidigt ville man kunna arbeta med kampanjer vid sidan av ordinarie produktutbud.

Inför projektet stod Mio utan erfarenhet av e-handel. Det var därför de sökte en partner som både kunde agera rådgivare och implementera en anpassad e-handelslösning. Resultatet som du kan se här, är en effektiv och inspirerande e-handelsplats som dessutom är lätt att uppdatera. Som Mios långsiktiga digitala partner fortsätter Valtech att förvalta och vidareutveckla systemet. Så att fler och fler kan handla möbler från sin digitala soffa.

Mio är en av Sveriges ledande detaljhandelskedjor för möbler och heminredning. Kedjan ägs av handlarna själva och entreprenörsandan är stark. Med ett sextiotal välmående butiker runt om i landet kände man sig redo att göra sig tillgänglig även för näthandel.

Boka ett möte med oss!