Mio

Allt fler väljer att hänga i en digital soffa

FACTS

Bransch

  • Manufacturing
  • Retail & Consumer Goods

Tjänster

  • Marketing Creativity & Performance
  • Experience Elevation

Teknologi

  • Optimizely

Inspirerande upplevelse

Mio

Mio har över 50 års erfarenhet av att möta kunder i butik. På sex månader översatte vi det till ett digitalt möte. Och lotsade möbelhandlaren in på e-handelsarenan.

Mio är en av Sveriges ledande detaljhandelskedjor för möbler och heminredning. Kedjan ägs av handlarna själva och entreprenörsandan är stark. Med ett sextiotal välmående butiker runt om i landet kände man sig redo att göra sig tillgänglig även för näthandel.

Intresserad av att höra mer?

KONTAKTA OSS

Den centrala upplevelsen på webben ska vara lika inspirerande som i butik.

Det var det första Mio sa till oss inför arbetet med deras e-handelsplats. Utmaningen var således att få kunderna att utforska Mios stora sortiment online på ett enkelt, elegant och lekfullt sätt – och därigenom skapa köplust och merförsäljning. Samtidigt ville man kunna arbeta med kampanjer vid sidan av ordinarie produktutbud.

Inför projektet stod Mio utan erfarenhet av e-handel. Det var därför de sökte en partner som både kunde agera rådgivare och implementera en anpassad e-handelslösning. Resultatet är en effektiv och inspirerande e-handelsplats som dessutom är lätt att uppdatera. Som Mios långsiktiga digitala partner fortsätter Valtech att förvalta och vidareutveckla systemet. Så att fler och fler kan handla möbler från sin digitala soffa.

Vill du veta mer?

Kontakta oss

Hör av dig till Laura!

Mats Saxer, säljchef

Laura Söderlind

Business Development Director

laura.kulcsar@valtech.com

+46 70 969 68 58

Kontakta oss

Let's reinvent the future