6 steg för att komma igång med service design

Nytt nätverk i samarbete med Dataföreningen. Välkommen på uppstartsmöte hos Kompetenscenter, Fleminggatan 7

I slaget om kunderna kan du välja att konkurrera med pris eller kvalitet. Service design hjälper dig att skapa tjänster som är mer lönsamma och har högre kundnöjdhet. Genom att få insyn i hur kunden ser på din tjänst hittar du nya affärsmöjligheter och försäkrar dig om att ni gör rätt saker.

Nätverket Service Design och innovation är för alla som intresserar sig för att skapa bättre tjänster, innovationer och upplevelser.

På nätverkets första träff berättar nätverksledarna Johannes Bäckström och Ellen Blanck om hur du kan gå tillväga för att jobba med service design i praktiken.

  • Registrering, smörgås och mingel från kl 17.30.
  • Föreläsningen börjar kl 18.00.
Mötet är kostnadsfritt för medlemmar i Dataföreningen. Får du förhinder kan du skicka en kollega eller avanmäla dig senast den 20 mars genom att skicka ett mail till via e-post till stockholm@dfs.se. Om du uteblir utan att ha meddelat medlemservice debiteras du 500:-

Bild av Daniel Hansson under CC BY 2.0