Inspirationslunch - Design som affärsstrategi

Vi går in i en ny digital verklighet där differentiering och en tydlig positionering kommer vara avgörande för affären. Design är inte längre bara design.

I en snabbt föränderlig värld är "design-tänk" en förutsättning för att konkurrera och utveckla affären. Hur ser då möjligheterna och begränsningarna ut idag? Och vad är det som egentligen borde styra arbetet kring design? Det här är för dig som beställer design, konsumerar design eller skapar design.

Dagens talare:

Efter att ha arbetat som Art Director och Projektledare i många år har Maria Arljung Gustafsson de senaste åren ägnat sig åt affärsutveckling hos Valtech. För Maria är det kombinationen av människor, teknik och nya behov som gör att det alltid finns något nytt att lära och vara nyfiken på. Att få möjlighet att hjälpa till och förändra och förbättra världen lite, ett steg i taget.

Visar Ulaj är en passionerad kreatör som drivs av att skapa digitala lösningar som effektivt kommunicerar ett tydligt budskap och en upplevelse som gör intryck. Drivkraften får han av meningen och helheten i en lösning – där visionen, processen, upplevelsen och tekniken i slutändan skapar värde och affärsnytta.

Bild av Joopey under CC.BY.2.0