Retaildagen

Jobbar du med IT eller marknadsföring inom retail? Välkommen på Retaildagen!

CIO & CMO - retail transformation by doing

Tillsammans med IP Only och Aruba bjuder vi in till en eftermiddag med fokus på inspiration, insikter och möjlighet att hitta nya lösningar för en bransch i ständig utveckling. Vi kommer att prata om vikten av att våga experimentera, hur vi kan ge den ultimata kundupplevelsen i smarta butiker och hur användargenererat innehåll, C2B-feedback och data från konsumenterna kan användas för att stärka varumärket och öka försäljningen.

Framtidspaningar för 2018 visar att innovation kommer att ske i gränslandet mellan olika kanaler, där flera större aktörer förnyar sin affär med inspiration från startupbolag. Vi pratar sömlös handel, digifysiska miljöer, att gå från produktdisplay till upplevelsearena och mycket mer. Givetvis bjuder vi på mat och dryck som avslutning på dagen.

Anmälan sker via mail till inbjudan@ip-only.se

Butiksdöd eller renässans av retail

Anna Smedslett och Funda Denizhan från Valtech ger dig en inblick i hur teknikdriven detaljhandel utmanar och slår ut de traditionella butikerna. Hur butikerna går från att vara display-ytor till uppplevelsarenor och hur innovation uppkommer i nya kanaler och kontexter. Under föreläsningen belyser vi även tre nyckelfaktorer för framgång för undvika butiksdöden.

IP Only, Valtech och aruba