Valtech Day 2017

I två parallella spår delar vi i år med oss av vår syn på dels den senaste tekniken, dels förändringsarbete.

I det ena spåret utforskade vi hur man skapar relevant affärsnytta med hjälp av VR och AR efter att första wow-upplevelsen har lagt sig.

Få har undgått att VR och AR gjort entré i vår digitala värld. Förra året var mobilspelet Pokemon Go, med AR-funktion, hetare än den varmaste sommardagen. Och nyligen har drakarna Apple och Google utökat AR-funktionerna i sina mobila enheter. Inte sällan är det just spelgenren som är snabbast med att introducera nya tekniker, ofta med en hög wowfaktor som får oss att häpna. Även VR når allt fler med olika plattformar.

Storytelling – gammal teknik i moderna världar

Med Michael Strix

  • Därför funkar storytelling, även i ny teknik.
  • Vad är (och vad är inte) storytelling.
  • Byggstenar i en bra story.

Skillnader mellan VR och AR

Med Robin Helly och Johan Burell

Virtual Reality

Med Robin Helly

  • VR och hur den har sett ut till idag.
  • Vad man ska ha VR till, när hajpen har lagt sig.
  • Demo av en nyutvecklad prototyp.

Augmentet Reality

Med Johan Burell

  • AR och de stora skillnaderna mot VR.
  • AR som framtida arbetsverktyg.
  • Hands on – konkreta exempel.

Att skapa virtuella världar

Med Daniel Enervald

  • Hur man lurar hjärnan.
  • Hur man fuskar, när man inte kan lura hjärnan.
  • Och vad är egentligen polyekonomi?

I det andra spåret bjöd vi in dig som är förändringsledare till vårt forum för kunskapsutbyte - business co_lab.

Har du en process för att fånga in ny teknik och nya kundbehov i det strategiska arbetet? Har du öronmärkta resurser för att experimentera? Ses misslyckande som lärande i din organisation? Det är några av frågorna vi ställt ett antal förändringsledare från olika organisationer – och vi har fått olika svar. Nu vill vi dela med oss av vad vi fått veta i våra intervjuer!

Bilder av Beatrice Bolmgren