Valtech Experience Day 2011

Digitala upplevelser var årets tema på Valtech Experience Day.

Per Åström, Fart och kontroll på TV4 - en TV-kanal kombinerar ökad utvecklingstakt med kvaliltet

Att bygga tjänster och produkter är alltid en kompromiss mellan tid, kostnad och kvalitet. På TV4 försöker vi öka utvecklingstakten utan att kompromissa med kvalitet. Det finns genvägar och med rutiner, statistik och mätningar vet vi hur vi ligger till och vad vi levererar. En del saker får ta tid, annat ska gå blixtsnabbt. I denna presentation berättar Per hur de tänker och vad de lärt sig.

Jean Tabaka, Rally Software: Flip the chip game

In this session Jean runs a version of the game Flip the Chip that has been slightly adapted for software development. It´s is a humorous and fun experience for both participants and audience! After the experiment Jean follows with a presentation and a group discussions on the learning points and how they can be related to software development and the management of software development teams.

Learning Objectives

  • Batch sizing v. Single Piece Flow
  • Effectiveness vs. Efficiency (utilization)
  • Processing Rate
  • Lead Time
  • Pull
  • Value Delivery

Micke Kazarnowicz, Social Media Manager på Björn Borg om strategier för sociala medier

Michael Kazarnowicz, Social Media Manager på Björn Borg, att dela med sig av sina insikter och erfarenheter från över tio års erfarenhet av on-line kommunikation.

Nu när den värsta hypen kring sociala medier har lagt sig, hur tar man sig vidare till fas 2 och börjar kommunicera med sina kunder på riktigt? Michael kommer att varva teori med praktik samt visa på konkreta framgångsexempel och kampanjer som har varit mindre lyckade.

Anna Rödin & Johannes Bäckström, Tjänstedesign

I en värld där konkurrensen blir hårdare och hårdare gäller det inte längre att bara ha en fantastisk produkt eller tjänst, det gäller att skapa en bra totalupplevelse. Anna och Johannes kommer att förklara vad tjänstedesign är och varför det är någonting du behöver vara medveten om.

Chris Pelsor: Managing Customer Experiences on Mobile

With each passing day, customers demand more from brands while out in the world. They want the right information, in the right place, and the right time. In this session, we will discuss how to get started with a mobile customer experience strategy, and how organizations around the world are leveraging Adobe's portfolio of creative and enterprise technologies to expand their brand, retain brand fidelity, and give their customers amazing experiences while on the go.