Webinar - en sömlös omnikanalupplevelse i framkant

Webinar - en sömlös omnikanalupplevelse i framkant

09:00 - 10:00

Storm Commerce + Sitoo + Valtech

Varmt välkommen till ett webinar där Jens Levin, VD på Sitoo och Niclas Heurlin, VD på Storm Commerce berättar om hur respektive SaaS-tjänst för kassa & e-handel tillsammans förenklar köpupplevelsen och ökar omsättningen i alla kanaler. Anna Smedslett, Commerce Manager på Valtech delar med sig av sin syn på omnikanalperspektivet.

Digitalisera fysiska butiker på konsumenternas villkor – modern omnikanal i framkant

Digitaliseringen skapar fantastiska möjligheter för alla med fysiska butiker, men butikerna måste transformeras och möta konsumenternas förändrade och nya sätt att handla. Som konsument idag förväntar man sig att kunna röra sig friktionsfritt mellan den digitala och fysiska världen. Man vill kunna påbörja sitt köp på nätet och avsluta det i butik, eller tvärtom. Men faktum är att få svenska retailkedjor kan hantera köp i olika säljkanaler på ett sömlöst sätt. E-handeln växer stadigt och utgör idag cirka 15 procent av all handel, men den riktigt stora effekten av digitaliseringen ligger i att vi flyttat fönstershoppingen till våra mobiler. Hela 70 procent av all handel påbörjas på nätet och avslutas i fysisk butik, med allt från att söka information till att hitta butiker, se lagerstatus och reservera produkter.

Hur bemöter man dagens konsument?

Det finns i huvudsak två olika typer av kunder i de fysiska butikerna. Den ena kundtypen går in i butiken, köper det man ska och går ut via självutchecknings-kassorna. Den andra typen går till en butik för att träffa någon som kan ge service och produktinformation. Flera olika utchecknings-alternativ i butikerna ökar omsättningen och när man frigör personal från att ta betalt kan butikspersonalen börja agera ”personal shoppers” genom att serva kunderna, hjälpa dem att köpa varor direkt från lagret och erbjuda hemleverans via en mobil POS-lösning.

Unified Commerce – vad är det?

För att leverera en riktig omnikanalupplevelse krävs en exakt realtidsversion av data kring kunder, order, lager, produktinformation, priser, erbjudanden, etc. Tillsammans kan Storm Commerce & Sitoo möjliggöra detta.

Missa inte vårt webinar där Niclas, Jens & Anna diskuterar hur man förenklar köpupplevelsen i realtid och hur vinner personalens och kundens hjärta genom förenklade processer! 

Länk till webinaret och instruktioner skickas ut måndagen 13 maj